Eran nivå, tsm..

Publicerat: 2012-04-12 Kl: 11:33:01 | I kategori: Allmänt

.. Jag satsar allt inom ridningen, men jag kan ju inte bara satsa på mig själv, ska man inte satsa på sin häst oxå?
Vissa människor tänker bara "måste vinna detta" men hallå!? Det är ju du som sitter på häst-ryggen och typ bestämmer vad hästen skall göra..
Men det är ju fortfarande hästen som gör jobbet! Jag satsar oxå såklart på mig? Men man kan ju inte bara göra det, måste ju satsa på hästen, för gör man inte det så kan man inte satsa på sig själv heller, och då tycker "INTE JAG" att man är en inriktad ryttare, & ingen trovärdig heller... Säger inte att man inte ska tänka på sig själv eller inte? Men man ska ändå ta hästen i samma längd, om ni fattar vad jag menar? Man ska inte pusha sig själv, men inte hästen heller, och absolut inte om ni inte riktigt är i samma nivå..

Säger inte att jag är den bästa på det här, men jag kan en del, och då tar jag självklart lärdom av det!

Men det jag tänkte komma fram med i detta inlägget var mest det, att ta det i den nivån, där både du och din häst är, är ni på olika nivåer, "taskigt läge" men då får du ju öva hästen, för du kan ju redan :)? Så ta det i "din & hästens" takt ;) så funkar allt som det ska :)!

Så är det iaf med mig och min ponny, han har tävlat i många olika tävlingar och klasser, men det gör ju inte jag? Och nu har han vart halt och kan inte hoppas riktigt än, fine? Jag klarar mig med det ;) eftersom att han inte är i den nivån jag är riktigt än, så får man ta det lugnt och sansat och vänta tills han kan göra det som jag satsar på :)

Kram, kram!

Kommentarer
Postat av: diablo

Kloka ord:) Go girl!

2012-04-12 @ 11:44:00
Postat av: diablo

Kloka ord:) Go girl!

2012-04-12 @ 11:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback